Twój numer został wysłany, prosimy oczekiwać na kontakt.

Masz pytania? Chętnie pomożemy!

Zwykle oddzwaniamy w ciągu 5 minut.

+48517622646
bateryjnie@gmail.com
Bateryjnie - Zestawy do rowerów elektrycznych - Zduńska wola
Twój koszyk: 0,00zł

Rowery elektryczne - Terminy, pojęcia, słowniczek.

  • Czujnik Pass  --- inaczej czujnik obrotu korby --- ma za zadanie kontrolować obroty korby i dzięki temu silnik dostosowuje prędkość i moc potrzebną do wspomagania e-bikera
  • Czujnik Halla --- jest to urządzenie pomiarowe. Jego zadaniem jest pomiar pola magnetycznego a dokładnie jego natężęnia. Znalazł on bardzo szerokie zastosowanie w pojazdach elektrycznych. Amerykański fizyk Edwin Hall odkrył w 1879 roku zjawisko polegające na występowaniu różnic potencjałów w przewodniku, przez który w danym momencie przepływa prąd elektryczny.
  • Czujnik magnetyczny hamulca --- czujnik magnetyczny montowany pod klamką hamulcową. Czujnik ma za zadanie rozłączanie silnika w momencie delikatnego ruchu klamki hamulcowej i rozpoczęcie hamowania silnikiem jeśli jest takie ustawione.
  • Czujnik obrotu korby --- ma za zadanie kontrolować obroty korby i dzięki temu silnik dostosowuje prędkość i moc potrzebną do wspomagania e-bikera
  • Czujnik nacisku na pedały --- czujnik dzięki któremu mamy szanse poczuć się jak superbohater. Jego działanie powoduje, że im mocniej naciskamy napedały tym mocniej wspomaga.
  • Silnik bezszczotkowy ---silnik elektryczny w którym zamiast mechanicznego komutatora szczotkowego zastosowano elektrycznie sterowany komutator, zwoje są nieruchome, a magnesy są umieszczone na wirniku.komutator włącza i wyłącza zasilanie cewek co powoduje obracanie się wirnika.
  • Bateria litowo-jonowa --- Baterie litowe posiadają największą gęstość energetyczną (stosunek pojemności do masy). Ten rodzaj baterii wykorzystuje się np. w telefonach komórkowych, dronach, zdalnie sterowanych samolotach, tabletach, laptopach oraz rowerach.
  • Sterownik --- urządzenie które ma za zadanie kontrolowanie pracy zarówno baterii jak i silnika w pojeździe elektrycznym. Sterownik z reguły jest programowalny. Parametry jakie można ustawić za pomocą sterownika to: prędkość max, moc max, poziom hamowania rekuperacyjnego ( hamowania silnikiem), jaki czujnik pass, funkcja tempomatu, poziom wspomagania i wiele więcej...
  • Czujnik temperatury w silniku --- czujnik który ma za zadanie odłączenie silnika w sytuacji gdy przekroczy zadaną temperaturę. Ma to na celu uniknięcie uszkodzeń silnika lub wcześniejszego zużycia podzespołów.
  • Prędkośc legalna --- jest to prędkość którą można poruszać się pojazdem elektrycznym po drogach publicznych w Polsce. ( stan na 2020 r. 25 km/h) Po drogach niepublicznych można poruszać się z dowolną prędkością.
  • Moc legalna --- jest to moc jaka może byc zastosowana do napędzania pojazdu elektrycznego poruszającego się po drogach publicznych w Polsce ( stan na 2020 r. 250 Watt).
  • Watoza ----Schorzenie na które zapada część e-bikerów po kilku miesiącach od pierwszego pojawienia się choroby e-bike-wirusa. Z reguły przebiega  łagodnie ale w niektórych przypadkach doprowadza do natychmiastowej potrzeby zmiany sprzętu na mocniejszy.

Powiązana kategoria