Używany rower elektryczny, dlaczego NIE kupować..
Używane rowery elektryczne zalewają nasz kraj jak szarańcza. Osoby które marzą o własnym rowerze elektrycznym skuszone niską ceną często porywają się na rowery używane sprowadzane z tzw „zachodu” nie mając o tym żadnego pojęcia i dowiadują się co się stało dopiero podczas wizyty w serwisie rowerów elektrycznych.
Rowery elektryczne sprzedawane obecnie na rynkach, z OLX sprowadzane bezpośrednio z zagranicy, to z reguły nienaprawialne zabytki pozbierane z ulic Europy ( często kradzione). Rowery te w najlepszym przypadku mają kilka lat a najczęściej jest to kilkanaście lat w trudnych warunkach pogodowych.
Wymienione rowery niejednokrotnie nienaprawialne dostępne są w krajach Europy za darmo lub za drobną opłatą. Janusze Biznesu przywożą te zabytki do Polski i jak się okazuje dość szybko sprzedają przypadkowym osobom za kilkaset a nawet kilka tysięcy złotych jako super sprawne i ładne rowery elektryczne w okazyjnej cenie. Klienci którzy kupują te rowery dostają informację, że wystarczy dokupić ładowarkę do roweru i mamy za 1/3 ceny nowego, super rower elektryczny z zagranicy. Jest to oczywiście całkowita nieprawda ponieważ za 5000 zł kupujemy dość dobry nowy rower elektryczny który posłuży nam kilka lat a bateria nawet 10 lat i więcej. Rowery elektryczne używane nie mają żadnej wartości i nadają się tylko do utylizacji.
( Pomijamy tutaj hobbystów i osoby dla których jeżdżenie po serwisach traktują jako rozrywkę)
Powodem dla którego ludzie kupują taki rower jest fakt że myślą oni o rowerze elektrycznym jako bardzo prostej konstrukcji, co może się popsuć? Nic bardziej mylnego.
Poznaj ofertę naszych niezawodnych rowerów elektrycznych i rowerów po konwersji [ LINK ]
Już tłumaczymy z jakich elementów składa się rower elektryczny:
1. Silnik elektryczny z czujnikami HALLA , uzwojeniami, łożyskami, okablowaniem, magnesami neodymowymi.
2. Czujnik PASS znajdujący się w okolicy korby rowerowej który ma za zadanie informować sterownik o tym czy pedałujemy czy nie.
3. Bateria składająca się z kilkudziesięciu ogniw , BMS ( sterownik pracy baterii, ładowania i rozładowania), okablowania, radiatorów
4. Sterownik czyli mózg naszego roweru elektrycznego który synchronizuje pracę baterii, silnika, manetki gazu, czujnika PASS, czujników HALLA, czujnika hamulca i hamowania.
5. Czujnik hamowania który informuje kiedy silnik ma się włączać i kiedy rozłączać podczas hamowania.
6. Manetka „gazu” ( opcjonalnie) która ma za zadanie przyspieszanie roweru, zwalnianie lub utrzymanie prędkości jeśli sterownik pozwala na utrzymanie prędkości- tzw. tempomat.
7. Ładowarki dedykowanej do tej baterii w rowerze o odpowiednim napięciu, prądzie ładowania i końcówce.
Jak widać powyżej budowa roweru jest nieco skomplikowana. Dlatego zanim podejmiemy się zakupu roweru orientujemy się w dobrych sklepach branżowych jakie parametry powinny mieć rowery elektryczne, ile kosztują i co wpływa na ich cenę?. Zakup roweru elektrycznego używanego jest bardzo złym pomysłem gdyż naprawy są wyjątkowo kosztowne zwłaszcza w rowerach Gazelle, Bathavus, z silnikami ION i innych które mają kodowane wszystkie elementy i nie da się ich po prostu naprawić a diagnoza w niewielu punktach w Polsce kosztuje ok. 500 zł.
Poznaj ofertę naszych niezawodnych rowerów elektrycznych i rowerów po konwersji [ LINK ]
Tutaj dla przykładu podam jakie są ceny podstawowych usług w serwisie nieautoryzowanym standard :
1. Sprawdzenie baterii pod obciążeniem trwające kilka godzin, z wykresem przebiegu testu 150zł do 200 zł.
2. Diagnoza awarii w rowerze bez naprawy 150 zł
3. Wymiana czujników Halla (częsta usterka) 150-200 zł
4. Wymiana lub naprawa sterownika ( 250-350 zł)
5. Wymiana BMS w baterii ( 200-300 zł)
6. Naprawa baterii LI-Ion z wymianą jednej celi ( kilka ogniw) 300-400 zł
7. Regeneracja baterii na nowych ogniwach 1000-2500 zł . Zrób regenerację w Naszej firmie [ LINK ]
8. Wymiana silnika zalanego ( zalanie, rdza, zużycie) od kilkaset do kilku tysięcy złotch.
9. Zakup nowej ładowarki 150 - 500 zł.
Zważywszy na koszty diagnozy i naprawy używanych rowerów elektrycznych i mając na uwadze, że te koszty mogą się nie kończyć nie polecamy zakupu używanych rowerów elektrycznych jeśli nie są kupione w Polsce i jest możliwość analizy baterii i sprawdzenia stanu faktycznego. Uchroni nas to od niepotrzebnych problemów. Zakup roweru nowego ok 5000-6000 zł daje nam pewność, że kilka lat jeździmy bez stresu a naprawy będą tańsze i sporadyczne.
Z naszej oferty polecamy następujące rowery: [LINK]