Twój numer został wysłany, prosimy oczekiwać na kontakt.

Masz pytania? Chętnie pomożemy!

Zwykle oddzwaniamy w ciągu 5 minut.

+48 433433025
biuro@bateryjnie.pl
Bateryjnie - Zestawy do rowerów elektrycznych - Zduńska wola
Twój koszyk: 0,00zł

Używany rower elektryczny, dlaczego NIE kupować..

Używane rowery elektryczne zalewają nasz kraj jak szarańcza. Osoby które marzą o własnym rowerze elektrycznym skuszone niską ceną często porywają się na rowery używane sprowadzane z tzw „zachodu” nie mając o tym żadnego pojęcia i dowiadują się co się stało dopiero podczas wizyty w serwisie rowerów elektrycznych.

Rowery elektryczne sprzedawane obecnie na rynkach, z OLX sprowadzane bezpośrednio z zagranicy, to z reguły nienaprawialne zabytki pozbierane z ulic Europy ( często kradzione).

Rowery te niejednokrotnie nienaprawialne dostępne są w krajach Europy za darmo lub za drobną opłatą. Janusze Biznesu przywożą te zabytki do Polski i jak się okazuje dość szybko sprzedają przypadkowym osobom za kilkaset a nawet kilka tysięcy złotych jako super sprawne i ładne rowery elektryczne w okazyjnej cenie. Klienci którzy kupują te rowery dostają informację, że wystarczy dokupić ładowarkę do roweru i mamy za 1/3 ceny nowego, super rower elektryczny z zagranicy. Jest to oczywiście totalna bzdura ponieważ za 5000 zł kupujemy dość dobry nowy rower elektryczny który posłuży nam kilka lat a bateria dobrze traktowana nawet 10 lat i więcej. Rowery elektryczne używane nie mają żadnej wartości i nadają się tylko do utylizacji.

Powodem dla którego ludzie kupują taki rower jest fakt że myślą oni o rowerze jak o latarce z baterią czyli bateria żarówka i nic więcej, co może się popsuć? Nic bardziej mylnego.

Już tłumaczymy z jakich elementów składa się rower elektryczny:

1. Silnik elektryczny z czujnikami HALLA , uzwojeniami, łożyskami, okablowaniem, magnesami neodymowymi.



2. Czujnik PASS znajdujący się w okolicy korby rowerowej który ma za zadanie informować sterownik o tym czy pedałujemy czy nie.



3. Bateria składająca się z kilkudziesięciu ogniw , BMS ( sterownik pracy baterii, ładowania i rozładowania), okablowania, radiatorów



4. Sterownik czyli mózg naszego roweru elektrycznego który synchronizuje pracę baterii, silnika, manetki gazu, czujnika PASS, czujników HALLA, czujnika hamulca, hamowania.


5. Czujnik hamowania który informuje kiedy silnik ma się włączać i kiedy rozłączać podczas hamowania.


6. Manetka „gazu” ( opcjonalnie) która ma za zadanie przyspieszanie roweru, zwalnianie lub utrzymanie prędkości jeśli sterownik pozwala na utrzymanie prędkości- tzw. tempomat.


7. Ładowarki dedykowanej do tej baterii w rowerze o odpowiednim napięciu, prądzie ładowania i końcówce.


Jak widać powyżej budowa roweru nieco odbiega od budowy latarki. Dlatego zanim podejmiemy się zakupu roweru czytamy tego bloga lub orientujemy się w dobrych sklepach branżowych jakie parametry powinny mieć rowery elektryczne, ile kosztują i dlaczego. Zakup roweru elektrycznego używanego jest bardzo złym pomysłem gdyż naprawy są wyjątkowo kosztowne zwłaszcza w rowerach Gazelle, Bathavus, z silnikami ION i innych które mają kodowane wszystkie elementy i nie da się ich po prostu naprawić a diagnoza w niewielu punktach w Polsce kosztuje np.: 500 zł.

Tutaj dla przykładu podam jakie są ceny podstawowych usług w serwisie nieautoryzowanym standard :

1. Sprawdzenie baterii pod obciążeniem trwające kilka godzin, z wykresem przebiegu testu 150zł do 200 zł.

2. Diagnoza awarii w rowerze bez naprawy 150 zł

3. Wymiana czujników Halla (częsta usterka) 150-200 zł

4. Wymiana lub naprawa sterownika ( 250-350 zł)

5. Wymiana BMS w baterii ( 200-300 zł)

6. Naprawa baterii LI-Ion z wymianą jednej celi ( kilka ogniw) 300-400 zł

7. Regeneracja baterii na nowych ogniwach 1500-2500 zł

8. Wymiana silnika zalanego ( zalanie, rdza, zużycie) od kilkaset do kilku tysięcy złotch.

9. Ładowarka 150 - 500 zł.

Zważywszy na koszty diagnozy i naprawy używanych rowerów elektrycznych i mając na uwadze, że te koszty mogą się nie kończyć nie polecamy zakupu używanych rowerów elektrycznych jeśli nie są kupione w Polsce, jest możliwość analizy baterii i sprawdzenia stanu faktycznego. Uchroni nas to od niepotrzebnych problemów. Zakup roweru nowego ok 5000-6000 zł daje nam pewność, że kilka lat jeździmy bez stresu a naprawy będą tańsze i sporadyczne.

Powiązana kategoria