Czy każdy rower przerobimy na e-bike?
Jeśli twój rower jest za wolny, pokonujesz nim zbyt małe odległości należy przerobić go na e-bike.
Jakie rowery nadają się na przeróbkę?
Praktycznie wszystkie, być może niektóre rowery będą wymagały dodatkowych działań jednak większość rowerów bez specjalnej ingerencji nadaje się do konwersji. Należy zwrócić szczególną uwagę na kilka elementów:
Tylne koło
Jeśli przymierzamy się do montowania silnika w tylnym kole należy zwrócić uwagę na mocowanie koła. Jeśli będzie to mocowanie na haki wówczas nie będzie problemu z zamocowaniem silnika. Zdarzają się jednak roweru posiadające sztywną oś wówczas musimy zastosować inne rozwiązania.
Biegi w tylnym kole
Jeśli twój rower posiada kasetę tylną , wówczas nie powinno być problemu z zamontowaniem silnika w tylnym kole. Jeśli jednak przełożenia są w tylnej piaście wówczas musimy wybrać inne rozwiązanie np. silnik centralny.
Rodzaj hamulców
Rodzaj hamulców nie ma znaczenia przy montażu zestawu do konwersji, czy są to v-break, tarczowe, hydrauliczne. Każde hamulce współpracują z naszymi zestawami, a niektóre z nich posiadają silniki wspomagające dość istotnie hamowanie. Hamowanie silnikiem jest bardzo ważne wówczas gdy chcemy jeździć prędkościami powyżej 25 km/h a nasze hamulce nie są idealne. Czujniki magnetyczne pozwalają rozpocząć hamowanie nawet przy delikatnym dotknięciu manetki hamulca.
Mocowanie czujnika obrotu korby zależne jest od rodzaju suportu w naszym rowerze. W zależności od jego rodzaju dobieramy odpowiedni czujnik. Rozróżniamy 3 rodzaje supportów: na kwadrat, Octalink V2, ISIS.
Amortyzacja roweru
Nie ma znaczenia jaką amortyzację posiadasz w rowerze. Z pewnością przednia amortyzacja znacznie podnosi konfort jazdy na e-bike'u. Zawsze można zmienić przedni widelec na amortyzowany.
Jeśli chodzi o tylną amortyzację to nie jest ona niezbędna, czasami przeszkadza w montażu poszczególnych elementów zestawu. Lepiej mieć rower tylko z przednią amortyzacją niż tylną o niskiej jakości.